nasihat dari hati .


2 hari dah senyap dari update .
busy . busy . busy .
semalam pulak internet buat hal .
so bile internet dah ade .
moOd dah tak sampai .
ye lah , tulis kene ade moOd nanti feel hilang .

oke kite mula story yang jadi dalam 2 hari tak update nie .
story begin like this ,
1 of sister ade problem dengan bofie dye .
serious saya tak tahu ape yang dapat saya bantu .
pengalaman pown ciput jew .
nie pulak nak bagi nasihat . but i try best to being a good elder sister .

first , girl perlu positive thinking .
jangan asyik fikir benda yang bukan² .
tak salah untuk fikir yang sebalik nye . tapi ikut jugak pada masalah yang boy tu bawak .
tak perlu tuduh melulu . yang sakit tu awak .
yang paling penting cool down .
and think resional ape yang perlu kite buat .

second , boy kalau ade problem
dyeorang selalu akan hilangkan diri untuk beberape hari .
so for girl side , bagi boy mase untuk menyendiri .
bile dyeorang dah cool nanti dyeorang akan cari awak dan luahkan
segala²nye dalam mase dyeorang menyendiri .
so girl jangan la pula ingat boy dah pasang lain ,
and tak nak awak dah . tapi kadang² benda yang macam tu pown berlaku .
tapi ingat dalam kepala , kumbang bukan seekor .
dan keep remember yang Allah tak ciptakan dia untuk awak .

third , girl boleh tolong jangan dengar cerita orang boleh ?
ramai sangat yang girl yang suka dengar cerita orang .
boy awak macam tu lah , boy awak macam nie la .
dengar tak salah . tapi trustkan lagi elok .
dyeorang boleh cakap ape² pasal boy awak .
because dyeorang bukan kenal sangat boy awak .
tapi kalau yang dah kenal boleh percaya sikit kowt . hahaha
kalau awak tahu boy awak sayang awak tahap mana ,
tak perlu meragui cinta dye pada awak .
percaya mempercayai satu sama lain kan penting .
ade rase tak puas hati slow talk dengan ur boy .
mane tahu reason dye boleh pakai .
kadang² orang yang suke cakap nie jealous dengan hubungan awak .
so lepas nie jangan percaya sangat cerita² orang .
nak percaya pown boleh , tapi lepas dengar tanya empunye diri .
kalau dye cakap tak , mean tak la

ayat yang perlu awak bagi pada dye kalau awak dah couple lame dengan dye ,
or dah kenal lame dengan dye

"saya percaya awak 100% , awak buat apa saja awak nak buat .
tapi ingat sekali awak mungkir mungkin kepercayaan itu bukan lagi untuk awak ."

bila tengok ape yang saya tulis tak nampak yang saya nie single kan .
tapi saya bercerita berdasarkan pengalaman kawan² ,
ade jugak pengalaman sendiri itu pown tak lame .
mungkin saya salah pilih . ^^ .

for start on saya lebih selesa menunggu .
dan sentiase thinks positive yang cinta ade untuk saya .
now untuk perempuan lagu semangat saya .

"Jangan mengejarnya jangan mencarinya
Dia yang kan menemukanmu
Kau mekar di hatinya
Di hari yang tepat..

Tidaklah mawar hampiri kumbang
Bukanlah cinta bila kau kejar
Tenanglah tenang dia kan datang
Dan memungutmu ke hatinya yang terdalam
Bahkan dia takkan bertahan tanpamu

Sebukan harimu jangan fikirkanku
Takdir yang kan menuntunku
Pulang kepada mu
Di hari yang tepat

Aku yang kan datang..
(menghampirimu)

see at new entry
xoxoxo

No comments:

Post a Comment