kesiankan saya .


semakin hari semakin bosan dengan kehidupan harian .
tah la tak tahu kenapa .
susah ke nak paham perasan saya .
nak jugak mengusik benda² yang terlalu sensitif bagi saya .
saya tahu saya nie tak ade boyfriend .
salah kew tak ade bofie .
1 kesalahankah itu ?
dose kew ?
ye aku tahu , semua dah ade pasangan sekarang .
saya je yang tak berteman lagi .
tapi tak bermakna saya takkan macam nie sampai bile² .
saya tahu , semua nie ade hikmah yang tesirat .
tak ade siapa yang tahu melainkan ALLAH .
maafkan lah saya kalau saya terleka .
tapi saya perlu bangkit dari semua nie .
saya dah penat fikir pasal cinta .
saya tahu cinta akan datang .
tapi tak tahu bile .
saya redha je sekarang .
ade ayah saya cakap cari la .
saya tahu kalau saya cari cinta tu takkan lame .
sebab cinta tu tak datang dari hati yang iklas .
cinta yang desperate je .
baik cinta tu datang sendiri kan .
kan lebih elok . saya tahu ayat nie dah agak lapuk .

"bunga tak cari kumbang"

dah tak boleh pakai zaman moden sekarang .
tapi saya rase ayat tu memang sesuai
untuk harga seorang perempuan .
rase bernilai kalau seorang lelaki tu gentle bile nak seseorang perempuan tu .
baru ade cabaran sikit .
ye tak .?
saya ade cakap kat ayah saya tadi .
"anis suke kalau seorang lelaki itu nak kan anis dye berani jumpa mama and baba
itu menunjukkan dye ade kesungguhan dan hormat family anis "

tapi saya tahu bukan senang nak dapat lelaki macam tu sekarang .
dah kurang . mungkin kalau nak jumpe pown 1 dalam berbilion orang .
tu pown jika dapat jumpe .
kuasa ALLAH . tak ade sape boleh halang .

okelah . dah banyak merepek dah nie .

see at new entry
xoxoxo

No comments:

Post a Comment