entah la .

betul ke cabaran itu dapat mematangkan diri seseorang ?
kadang-kadang betul jugak dengan apa pepatah tu kata .
tapi entah la .
ia bergantung pada sikap seseorang tu menerima cabaran .
kalau yang kuat dapat la tempuh cabaran tu dengan senang .
tapi bagi yang lemah ?
susah la jawabnya .
kita kena kuat dalam semua sebenarnya .
fizikal dan mental .
nak-nak dengan godaan dunia sekarang .
manusia alpa dengan segalanya .
nak pada orang yang bercinta .
kalau kuat alhamdulilah .
tapi kalau yang tak kuat alamatnya hanyut la .
betul cinta itu buta .
aku sendiri dapat rasakan tu .
cinta dapat buat seseorang tu hilang arah .
sanggup buat ape saja demi cinta .
sampai susah kita nak lupakan bila ada yang ditinggalkan .
kadang-kadang cinta juga buat manusia dah tak tahu bezakan halal dan haram .
kesiannya .
aku sedih bila tu jadi kat kaum aku sendiri .
dulu orang cakap orang yang tak tudung ni sosial sikit dari yang bertudung .
tapi kita tengok la sekarang .
peratusannya sama je .
bukan la aku nak cakap orang yang bertudung ni jahat .
tapi segelintirnya mencerminkan yang tak elok .
apa lagi kita nak cakap .
benda tu memang berlaku depan mata kita dan menjadi realiti dunia sekarang .
kadang-kadang aku sendiri takut .
takut aku tak kuat nak tempuh .
tapi kita kena selalu berdoa supaya kita dan keturunan kita dijauhkan dengan benda-benda yang tak elok .
AMIN .

No comments:

Post a Comment