assalamualikum blog sayang

Assalamualaikum, hai! hrmm dah lama agaknya tak tersentuh blog ni. agak² dah bersawang tak? hehehe. fuhhh! dah lame tak menulis kepala otak pon rasanya sama dengan je dengan blog. he... nak tulis ape ye? kita tulis ape yang kita dapat la untuk this year. sebenarnya dah lame kot nak nak berubah ke sesuatu yang lebih baik, ada dalam list kalau check balik haha, cuma kadang² on kadang² off. mesti ade orang cakap ade pulak macam tu. nak buat macam mana saya manusia biasa. *tunduk bersalah*. lately ni perasaan indah ni muncul kembali. dari pelbagai sumber dalam internet ni. pasal fasyen,pergaulan,pertuturan,etc. sebelum ni saya cuma baca dan abaikan. sebenarnya ia berguna kot. untuk orang² macam saya yang masih cetek tentang ilmu² agama *malu* tapi saya cuba nak berubah. saya tak perlu takut untuk bangkit dan belum terlambat lagi saya nak belajarkan? *baru 21* .

kalau nak cerita pasal fasyen sekarang seronok kot untuk wanita² muslim. banyak dah fesyen² yang up to date sambil tu tutup aurat.tapi jangan la terlebih sangat ye kakak² and adik². tu bagi yang berkemampuan. orang yang mudah je dapat baju baru. tak macam orang² macam saya yang biasa² ni. *sedih* dulu saya banyak baru yang lengannya tak cukup. saya bukan la banyak duit sangat, tapi ada la sikit. saya pakai juga baju² tu just tukarkan je dengan pakai cardigan labuh. ala fesyen² yang kita boleh tengok sekarang. tak susahkan? baju² yang terlebih kecil pulak jangan la buang buat pakai tidur. hehehe. kalau tudung pulang sayang tak main on off. dulu memang saya off sekejap, tapi kat lama. kejap je. now saya on terus. dulu time sekolah saya selalu pakai bawal je, lepas sekolah fesyen shawl keluar saya ikut.banyak juga la shwalnya. sebab shwal murah². now dah keluar balik tudung bawalnya. *letih duit habis* he.... pakai² juga tudung or shwalnya tapi cara kene betul ye adik kakak, fesyen² juga akhirat² juga. kalau pakai tu biar la dadanya ditutup. kan lebih elok. kalau dah dadanya ditutup lengan baju jangan la pendek, tutup dengan cardigan. mesti cantikan :)


orang kata

"Jika namamu yang ditulis di Luh Mahfuz untuk diriku, nescaya rasa cinta itu akan Allah tanamkan dalam diri kita. Tugas pertamaku bukan mencari dirimu tetapi mensolehahkan diriku."

"Sukar untuk mencari soleh dirimu andai solehahku tidak setanding dengan kesolehahanmu. Janji Allah pastiku pegang dalam misi mencari diri 'Lelaki yang baik untuk wanita yang baik."

credit-iluvislam.com

betul tak? kira betula la tukan. kalau kita tak berapa nak baik macam mana orang yang baik nak datang pada kita. sekarang pon susah nak tengok orang lelaki cari perempuan. hrmm... lelaki dah kurang agaknye. *akhir zaman*. macam saya cakap tadi pasal pergaulan. mungkin dulu couple² nie jadi keutama untuk remaja² macam saya *remaja ke?* tapi sekarang mungkin dah tak payah couple² ni kot. hye mak ayah zaman sekarang lagi sporting tau. apa susah pada yang lelaki pergi la masuk meminang kalau dah berkenan sangat. ha ha ha.. nanti!sporting² jugak mak ayah perempuan tu tapi tengok jugak pada lelaki yang nak sangat pada anak dia orang, boleh ke bagi anak dia orang makan.apa kata kukuhkan ekonomi dulu then baru masuk meminang.baru seronok. kan? hehehe.kalau boleh kukuh juga imannya. insyallah :)

ni saya titipkan pada kuam adam.

Jika wanita cantik yang dicari ia bukan saya,
Jika wanita solehah yang dicari ia bukan saya,
Jika wanita ayu yang dicari ia bukan saya,
Jika wanita kaya yang dicari ia bukan saya,
Jika wanita berpurdah yang dicari ia bukan saya,
Tapi jika ingin mencari wanita yang hendak dibimbing ke jalan ALLAH ia adalah saya :)

sekiranya ada salah bicara saya mohon ampon dan maaf, segala yang buruk datangnya dari saya dan segala² yang baik datang daripadaNYA.

No comments:

Post a Comment