dont play²


hye² . update lagi setelah mengabaikan blog ini .
seperti biase sibuk dengan urusan dunia
yang takkan terhenti sampai waktunye .
so now we start the story .
saya menulis disini bukan la nak salahkan dengan apa yang berlaku pada diri saya
serius tak . tak salah kan qada' qadar yang
telah tersedia untuk saya .
cuma kadang² tidak berpuas hati kepada orang yang suke mempermainkan perasaan orang lain.
saya tak cakap saya terlalu baik untuk semua orang yang ada disekeliling saya .
tapi saya CUBA jadi yang terbaik .
begitu jugak awak semua .
mungkin saya pernah lalui apa yang awak lalui sekarang .
dikelilingi kaum adam yang mengiginkan awak .
ye saya tahu , seronoknye situasi itu . ramai yang
sudi memberi kasih sayang ,
perhatian , kadang² sanggup berhabis untuk awak .
seronokkan . memang seronok .
tapi keseronokkan itu hanya seketika .
sampai satu tahap awak tak dapat melayan kesemua kaum adam yang inginkan awak .
akan sampai satu tahap kaum adam tu mintak yang apa tak terlintas dalam pemikiran kita .
tak semua kaum adam begitu . sesetengahnye .
yang sesetengah lagi mungkin akan tarik diri dan
blaa lagi tanpa memaafkan awak sampai bila² .
mahu macam tu ? mesti tak mahukan .
kita mesti nakkan yang ikhlas menerima kita seadanye .
yang menghormati kita sebagai kaum hawa .
yang menghargai kita kaum hawa yang lemah ini .
dan dapat bimbing kita kejalan direhdai ALLAH .
siapa yang tak nak macam tu . saya tahu semua mahukan .
tapi kita perlu jadi orang yang pandai hormati orang yang kita berkawan .
jika kita berkawan ramai , cari yang terbaek .
kalau tak mahu kata kan tak mahu .
jangan simpan dia untuk jadi spare parts awak .
kalau awak tak dapat yang awak mahukan awak ambil dia .
tak . . salah tu . cuba kata awak dapat ape yang awak mahukan . ?
apa yang akan awak akan perkatakan pada yang menanti awak . ?
kalau dia terlalu kecewa dan tak berfikiran waras .
terus terjun longkang . hahaha .
kalau longkang tak pe lagi . kalau terjun banggunan
dengan perkata senangnye suicide macam mana ?
siapa nak menjawab . awak ?
of course la awak tak mengaku .
sebab awak tak nampak ape yang awak dah buat dekat dia .
tu sebelum terjadi apa² yang tak diinginkan
kita kena guna otak yang ALLAH dah beri pada kita .
kalau tak mahu katakan NO .
dengan perkataan yang berhemah .
seperti

"u deserve a better girl , saya tak layak untuk awak."
( pinjam ayat ika .)

itu lah contoh tolak dengan cara baik .
takkan siapa yang akan simpan dendam pada awak .
nasihat saya , fikir dulu sebelum mengecewakan banyak hati .
kalau awak still single macam saya ^^
belajar untuk redha dengan apa yang awak lalui .
percaya setiap apa yang berlaku ada hikmahnye .
ALLAH akan kurniakan yang terbaik untuk kita . (^-)V
BELIEVE!
so DONT PLAY² ha !

see at next entry
xoxoxo


No comments:

Post a Comment