vacation ! .

first day !

fuh ! . . cuti sekolah kali best sangat lah sangat . . kami satu family pergi bercuti kat melake . . kampung halaman baba aku . . seronok gile . . sesampai je kami kat melake terus salin pakaian yang sesuai terus jalan-jalan . . destinasi kami yang pertame dekat kota A'famosa . . penat woO . . naik tangga . . tinggi pulak tu . . naik semput aku . . nasib baik ade miss rara tolong tarik . . kalau tak tumbang aku kat tangga seterusnye tuh . . hehehe . . dah selamat mendaki sampai lah kami di puncak kejayaan . . hehehe . . penuh orang time tuh . . almaklum lah . . cuti sekolah lah kate kan . . kemudian . . kami tangkap-tangkap gambar ape yang patut . . baba aku la yang jadi guide tours kami . . ye la sape lagi kan . . baba pon yang lahir kat melake tu . . hehehe . . pas kami turun dari kota tu . . kami naik beca pulak . . 5 beca kami sewa untuk bawak kiteorang round tempat-tempat sejarah kat melaka . . yang kami jalan time naik beca tu kat makan hang jebat , harmony street , banyak lagi lah . . lepas jew turun beca kami jalan-jalan sambil tangkap gambar kat kereta api lame . . dah selesai ambil gambar kami terus kami shopping kat dataran pahlawan . . hah ! misi aku time shopping hanye satu ! . nak cari handbag baru . . cari punye cari akhirnye aku jumpe . . sekali tengok aku terus beli . . tak fikir panjang daa . . hehehe . . kire puas hati la . . lepas dah selesai shopping kami beli steam boat kat pahlawan walk untuk makan sementara tunggu makan malam . .

second days !

yeah ! ary nie pulak kami akan ke menare taming sari ! . . seronok . . kat menare taming sari nie kite dapat tengok satu negeri melake . . tak semua la . . fuh cantik sangat . . lepas dah naik menare kami berjalan dalam hujan nak naik cruise pulak . . belayar lah kami di sungai melake . .
dapat tgk banyak rumah-rumah lame kat persisiran sungai melake tuh . . sungguh menakjub kan . . mereka masih lagi mengekalkan unsur-unsur tradisi dalam seni bina rumah mahu pown banggunan tau . . sangat cantik . . lepas dah puas jalan-jalan kami pon nak balik hotel ! . . before balik isi perut dulu . . makan asam pedas melake woO . . pas dah kanyang baru balik . . da balik ape lagi bom tido r . . huhu . . malam tu pulak kawan baba ajak makan malam kat rumah dye di kampung morten . . malam tu jugak kami makan asam pedas . . yang kali nie lagi power dari makan kat kedai . . nak tambah nasi tapi malu r . . hehehe . . pas makan kami relex-relex sementare baba borak-borak ngn kawan baba . . da relex lame sangat , dah hadam pown nasi tadi kiteorang ambik keputusan nak jalan-jalan kat kampung morten tuh . . aku gelar kampung morten nie kampung cantik . . mane tak nye rumah dye lawa-lawa . . memang still kekal kan unsur-unsur rumah melayu melaka . . cantik wOo . . dah abis jalan kami pown balik hotel dah letih la katekan . . ape lagi . . aku da jumpe tilam tido r jawapnye . . hehehe . . .

third days !

hah ! patut nye kami da balik dah hari nie . . tapi baba tukar plan . . coz kawan baba tak puas borak ngn baba . . hahaha . . hari ketige nie pulak kami tukar hotel . . kami menginap di everly resort hotel . . jauh dari bandar melake . . pakcik buck lah yang tolong cari . . pakcik buck nie kawan baba time tecik-tecik dulu sampai sekarang . . lepas dah cheak in hotel , pakcik buck bawk kiteorang makan kat mee tengkera yg top kat melake nie . . pehhh ! sedap . . tapi aku tetap tak tambah . . hahaha . .abg aku r makn sampai tak boleh bawak kete . . dye kate macam nak terkeluar balik mee-mee tuh . . hahaha . . pas makan mee tenggera balik hotel kami ape lagi terjun kolam r . . adik aku lah yg paling suke sekali . . gile air ! . . malam tu pulak pakcik buck bawak kiteorang makan kat yong tau fu paling best kat melake . . sedap gile ! . . sup dye . . pehh ! perfect ! pas dah makn kembung perut pakcik buck bawk kiteorg karoke pulak . . pecah pulak anak tekak . . semue macam nak pecah . . kami karoke sampai kul 1 kami balik untuk ape lagi TiDO lah . . hehehe . .

last days ! =(

kami akan pulang ke sepang . . dan selepas cousin aku potong kami pulang ke rumah . . sedey ! . .